Runda 1-4
Czy powinieneś robić Pre-level?
(Pre-level, to zjawisko w którym wbijasz punkty doświadczenia tak, aby brakowało dwóch punktów do następnego poziomu. To sprawia, że w następnej rundzie masz nowy poziom. Gracze robią to z reguły przed pierwszą karuzelą tak, aby po niej mieć poziom piąty i sklepy z większymi szansami na droższe jednostki)
W rundzie 1-4 znajdujesz się na poziomie 3 i posiadasz 0/6 punktów doświadczenia. Jeśli klikniesz tutaj przycisk dodania doświadczenia, to wrzucisz 4 punkty, co sprawi, że będziesz mieć 4/6 (sytuacja pre-levelowa). Co rundę naturalnie dostajemy 2 punkty doświadczenia więc w następnej rundzie (w rundzie 2-1) automatycznie podniesie Ci się poziom na czwarty. To da Ci sklepy dla poziomu 4, a nie dla poziomu 3.
Sklepy na poziom 4 otwierają przed Tobą opcję znalezienia jednostek za 3 sztuki złota i dają też większą szansę na jednostki za 2 sztuki złota. Zmniejszają też szanse na jednostki za 1 sztukę złota.
Na podstawie tych wszystkich czynników możesz zdecydować, czy chcesz zrobić pre-level, czy też nie.
PRE-LEVELUJESZ JEŚLI:
- Masz ulepszone jednostki za 1 sztukę złota
- Masz jasny kierunek tego jak chcesz zagrać early game (wczesne fazy gry)
- Rozwijając ten podpunkt mamy tu na myśli łączące się ze sobą synergie i przedmioty, których można w nich użyć
- Jeśli chcesz większych szans na jednostki za 2/3 sztuki złota
W INNYCH WYPADKACH NIGDY NIE PRE-LEVELUJ!!!
Pre-levelowanie w 90% Twoich gier jest złe. Jeśli zrobisz to wtedy kiedy nie powinieneś, to zaowocuje to słabym stołem, oraz kiepską ekonomią.
Runda 2-1
Powinieneś wejść w poziom 4, czy zostać na poziomie 3?
Wchodzisz na poziom 4 jeśli jesteś przekonany, że możesz wygrywać. Jeśli uważasz, że masz słaby stół, to zostajesz na poziomie 3 i idziesz po serię przegranych / priorytet na karuzeli
JAK WIEDZIEĆ, CZY MOŻESZ WYGRYWAĆ, CZY NIE:
- Jeśli masz mocne przedmioty, które możesz zeslamować (złożyć już na początku gry); chodzi tu o przedmioty uniwersalne typu „Sunfire Cape (zbroja+pasek)”, „Hand of Justice (piąstka+łezka), „Guinsoo’s Rageblade (łuk+różdżka)” i tak dalej
- Masz jakieś ulepszone jednostki (2 gwiazdki), które łączą się ze sobą w jakiś synergiach (na przykład jakiś bastion z przodu, gunner z tyłu, jakaś ionia ogólnie – tego typu rzeczy), to prawdopodobnie masz silny stół, którym możesz wygrywać.
Więcej przykładów:
- Jhin 2*, Irelia 2*, Sett 1* – SILNE OTWARCIE
- Poppy 2*, Maokai 2*, Viego 1* – SILNE OTWARCIE
- Renekton 1*, Cho’gath 1*, Malzahar 1* – Za słabo. Nie mamy ulepszonych jednostek
- Poppy 2*, Cho’gath 2*, Sett 1* – Za słabo, te jednostki nie mają między sobą aktywnych synergii
Runda 2-2
Jeśli zrobiłeś pre-level w rundzie 2-1 i masz właśnie poziom 4:
W większości gier pozostaniesz tutaj na poziomie 4, jednakże jeśli zacząłeś grę z 12+ sztukami złota na samym początku i wygrałeś pierwszą rundę, to możesz potencjalnie w tym momencie popchnąć poziom 5 JEŚLI posiadasz dobrą jednostkę, którą możesz dołożyć i jeśli walczysz o serię wygranych z kimś, kto również ma silny stół.
Jeśli przegrałeś pierwszą rundę z graczami, to NIE WCHODŹ TUTAJ W POZIOM
Jeśli jesteś tutaj na poziomie 3:
Jeśli wygrałeś pierwszą rundę, kiedy chciałeś przegrać, to powinieneś podnieść poziom do 4 i spróbować zrobić serię wygranych. JEŚLI JEDNAK jesteś całkowicie przekonany, że nic to nie da i i tak będziesz przegrywać z innymi jeśli wbijesz ten poziom, to go nie wbijaj, zostań na poziomie 3
Jeśli przegrałeś, ale udało Ci się naturalnie ulepszyć kilka jednostek ze sklepu jaki się trafił i uważasz, że teraz możesz zacząć wygrywać, oraz, że dodatkowa jednostka podniesie mocno siłę Twojego stołu, to możesz tutaj wejść w poziom 4.
W innym wypadku zostań na poziomie 3 i kontynuuj serię przegranych.
Runda 2-3
Standardowo wszyscy powinni tu mieć poziom 4.
Jeśli masz serię 2 wygranych z rzędu i masz dobrą jednostkę, którą mógłbyś dodać jako piątą, to wejdź tutaj w poziom 5.
Dla przykładu – jeśli masz 2 wygrane i masz Poppy 2*, Maokaia 2*, Tristanę 1* i Jinx 1*, to mógłbyś tutaj podnieść poziom aby dołożyć viego, jeśli uważasz, że synergia shadow isles (dodatkowa tarcza i jednostka do przyjęcia obrażeń) pozwolą Ci wygrać z przeciwnikami.
POWINIENEŚ AKTYWNIE SCOUT’OWAĆ PRZECIWNIKÓW I ICH POZYCJONOWANIE (podglądać stoły innych). To pomoże Ci oszacować jak wypadasz siłowo względem przeciwników, którzy mają obecnie serię wygranych (to Ci, którzy mają prawdopodobnie dalej 100 punktów zdrowia)
W tej rundzie standardowo powinieneś zrobić pre-level (8/10 punktów doświadczenia), lub zrobić ekonomię na chociaż 10 sztuk złota.
Jeśli nie możesz zrobić 10 sztuk złota bez sprzedaży wartościowych jednostek, to zrób pre-level do piątego, aby mieć lepszy sklep w następnej rundzie (8/10 doświadczenia na poziomie 4).
W innym wypadku zrób 10 sztuk złota.
JEŚLI JEDNAK robisz serię przegranych i uważasz, że dołożenie dodatkowej jednostki sprawiłoby, że wygrałbyś z kimś, to zostań na poziomie 4.
TUTAJ POWINIENEŚ JUŻ PLANOWAĆ CO WEŹMIESZ Z KARUZELI (NAJLEPIEJ MIEĆ KILKA OPCJI W GŁOWIE)
Runda 2-5
Jeśli jesteś tutaj na poziomie 5, to nie masz tu nic do roboty. Jeśli masz serię wygranych, to scoutuj (podglądaj stoły) przeciwników i ustawiaj się jak najlepiej względem ich stołów.
Jeśli masz tutaj nadal poziom 4 i myślisz, że możesz wygrać 2 następne rundy, to możesz tutaj zrobić poziom 5 i rozpocząć serię 2 wygranych w kierunku rundy neutralnej.
JAK WIEDZIEĆ, CZY MOGĘ WYGRAĆ DWIE KOLEJNE RUNDY:
- Jeśli złożyłeś jakiś mocny przedmiot po wzięciu przedmiotu z karuzeli (na przykład sunfire cape (zbroja+pasek) i masz ulepszony front (jednostki z przodu), oraz udało Ci się po drodze coś ulepszyć / znalazłeś silnego carry (jednostkę zadającą obrażenia), to prawdopodobnie masz potencjał na zwycięstwo w dwóch kolejnych rundach.
DOBRZE JEST TUTAJ ZAPAMIĘTAĆ PRZECIWNIKÓW Z KTÓRYMI JUŻ WALCZYŁEŚ. Jeśli walczyłeś już z 3 najsilniejszymi przeciwnikami w lobby, to możesz przescoutować pozostałych graczy i podjąć decyzję czy masz potencjał na wygraną kolejnych dwóch rund.
Jeśli nadal masz poziom 4 i uważasz, że nie wygrasz kolejnych dwóch rund, to zostań na poziomie 4 i kontynuuj serię przegranych.
Runda 2-6
JEŚLI MASZ 3-4 W SERII PRZEGRANYCH:
- Scoutuj przeciwników i osłabiaj swój stół tak, aby nie wygrać z najsłabszymi z tych z którymi jeszcze nie walczyłeś. Nie chcesz tutaj wygrać, aby nie przerwać swojej serii przegranych dla maksymalnej ekonomii.
JEŚLI MASZ SERIĘ 4 WYGRANYCH:
- W rzadkich przypadkach jeśli miałeś otwarcie 12+ sztuk złota na początku i dostałeś augment (wzmocnienie) ekonomiczne typu „hustler” (brak ekonomii i +3 złota co turę), to możesz tutaj zrobić poziom 6, jeśli też masz dobrą jednostkę, którą możesz dołożyć, oraz biorąc pod uwagę, że walczysz o utrzymanie serii wygranych
SCOUTUJ NAJSILNIEJSZYCH PRZECIWNIKÓW I USTAWIAJ SIĘ JAK NAJLEPIEJ WZGLĘDEM NICH!
w innych przypadkach nie rób nic.
Porady ekonomiczne
WE WSZYSTKICH RUNDACH POWINIENEŚ SIĘ STARAĆ UDERZYĆ W KOLEJNY PRÓG EKONOMICZNY (progi ekonomiczne to 10 sztuk trzymanego złota / 20 / 30/ 40 / 50)
Trzymaj pary i wartościowe jednostki. Pozbywaj się najsłabszych jednostek dla ekonomii.