Jak grać sytuacyjnie w patchu 13.16 Teamfight Tactics Set 9

Dzień dobry wspaniali ludzie!

Niezmiernie mi miło Was dzisiaj gościć właśnie w tym miejscu. Analizując internety przygotowałem dla Was podsumowanie patcha 13.16, a konkretniej jego mety w takim stopniu, który ułatwi Wam sytuacyjne podejmowanie decyzji pod kątem „Co powinienem/powinnam zagrać w danej grze”.

Przejdźmy do rzeczy!

Analiza patcha 13.16

  • Spora ilość tzw. kompozycji „wertykalnych” jest obecnie grywalna, a to wszystko za sprawą wzrastającej popularności legendy Urfa, którą serdecznie polecam. Kompozycje wertykalne, to takie, które po prostu dążą w jednym kierunku (jak najwięcej Demacian, Noxian, Shadow Isles, Bruiserów, Bastionów, Sorcererów itd.)
  • Bardzo dobrymi wyborami jest również kilka kompozycji, które polegają na reroll’u (szukaniu konkretnych bohaterów na trzy gwiazdki)

W oparciu o analizę, chcielibyśmy grać kompozycje z następującej puli:

Najbardziej grywalne legendy w patchu 13.16:

  • URF – Pozwala nam na zagranie większości wertykalnych kompozycji (patrz wyżej)
  • Poro – Ma najwyższy sufit (największa szansa na najmocniejsze augmenty), ale jest ciężki do grania, bo trzeba mieć wiedzę jak zagrać z każdego spota w grze
  • Ornn – Może nie jest już tak OP jak wcześniej, ale przedmioty z Ornn’a dalej robią robotę więc jest to dosyć bezpieczna opcja dająca przewagę. Najlepszy przedmiot Ornn’a to obecnie Sniper’s Focus, a w dalszej kolejności Death fire grasp, trickster’s glass, eternal winter, infinity force i obsidian cleaver
  • Aurelion Sol – Dalej można grać po wysoki poziom, a potem Wietnam
  • Master Yi / Vladimir – Bardzo solidne opcje wzmacniające nasz stół

Podpowiedzi na temat podejmowania decyzji odnośnie tego, co chcemy zagrać:

Aphelios

  • Jest to najsilniejsza opcja pod AD (obrażenia fizyczne) jaką możemy zagrać w tym patchu
  • Wymagany jest po prostu Rageblade
  • Możemy grać wariant Bastion, lub freljord w zależności od tego czego gra daje nam więcej

Shadow Isles

  • Gramy jeśli mamy +1 do Shadow Isles
  • Emblemat ląduje na Shenie, a jeśli mamy jeszcze jeden, to dodatkowo Ksante
  • W tej kompozycji carry’ują Kalista i Gwen, ubieramy obie
  • Liczymy na to, że na poziomie 8 trafimy Sennę
  • Przy Shadow Isles 6 mamy praktycznie darmowe top 4

Zeri

  • Jeśli mamy piltover w 2-1, to jest to turbo mocna kompozycja
  • Możemy ją też zagrać jeśli wszyscy podbierają apheliosy (zamiast apheliosa w jego kompozycjach)

DEMACIA

  • Chcemy zagrać kiedy mamy +1 do Demacii / Trafiliśmy gareny na początku / mamy dobre przedmioty do tej kompozycji
  • Gramy mocne tempo do poziomu 7, po czym stabilizujemy się do garena lvl 2, Lux i jarvana chociaż lvl 1 i potem pchamy poziom 8
  • Garena lvl 3 chcemy szukać na poziomie 8, ponieważ łatwiej też znaleźć lux i jarvana, ale jeśli nie mamy wyjścia, to szukamy wcześniej

Noxus

  • Jeśli mega słabo otworzyłeś grę, to jest to bardzo dobry plan zapasowy na to żeby nie być ósmym. Przegrywamy do 3-1, potem stabilizacja w 6 Noxus i walczymy.
  • Jeśli masz na początku 3 Noxus + Dariusa i sensowne przedmioty, to możemy zagrać, albowiem dostaniemy darmowe stacki noxusu ze względu na win streak

Sorcerer

  • Gramy tylko mając +1 Sorcerer
  • Na poziomie 7 stabilizujemy stół (Taric 2*, Swain 2*, Vel’koz 2*, Sona 2*, Lux 1* i Jarvan 1*)
  • Potem pchamy poziom 8 i celujemy w 8 sorcerer z Ahri

Azir

  • jeśli mamy +1 Shurima, to gramy full Shurimę
  • Masz przedmioty na Azira? Dostajesz Aziry? Zagraj, dobra kompozycja

Challengerzy

  • Bardzo dobra kompozycja z każdego spota
  • Nie budujemy już RFC na yasuo (2x łuk)
  • Im lepsze augmenty, tym lepiej Ci pójdzie z tą kompozycją
  • Żeby totalnie zniszczyć potrzebujesz Heimera na poziomie 8 (daj mu challenger emblem)

Rek’sai

  • Wczesne Rek’sai i dobre itemki? Możesz grać
  • +1 Bruiser? Możesz grać
  • Oby RNG było po Twojej stronie młody Ciapeczniku

Invoker Karma

  • Jak masz słaby start, to jest to dobra kompozycja (stabilizujesz się w 3-2 do skutku)
  • Jeśli masz świetny start pod invokerów, to w 4-1 szukasz Shen’a i stołu na 2*
  • Jeśli jesteś blisko Karmy na 3*, to możesz dobić na poziomie 7, jeśli nie, to lepiej jej szukać na 8 (ze względu na Ryze i Ahri)

Mam nadzieję, że ten artykuł Ci pomoże.

Dzięki, że jesteś i wszystkiego dobrego!