Wstęp
Witam Cię serdecznie w pisemnym poradniku do gry sytuacyjnej w patchu 13.24. Jeśli uznasz, że jest przydatny, to zostaw proszę komentarz. Jeśli zobaczę pozytywny odzew, to będę robił je regularnie.
Wpis ten podzielimy sobie na poszczególne sekcje. Polecam zapoznać się z każdą z nich i żadnej nie pomijać.
Spis treści
- Krótki poradnik do ekonomii
- Najlepsi Headlinerzy
- Decyzje na podstawie przedmiotów
- Silne augmenty
Krótki poradnik do ekonomii
(nie dotyczy kompozycji pod „Reroll”, czyli takich które polegają na zrobieniu określonego bohatera na trzy gwiazdkach)
Runda 2-1 – Podnosimy poziom na czwarty jeśli nasz stół jest wystarczająco silny (szacujemy, że możemy wygrywać względem pozostałych), lub zostajemy na poziomie trzecim jeśli mamy za słaby stół / aktywną cechę „heartsteel”
Runda 2-4 – Prawie zawsze podnosimy poziom do piątego, chyba że planujemy robić serię pięciu przegranych, lub posiadamy aktywną cechę „heartsteel”. Wtedy możemy zostać na poziomie czwartym
Runda 3-2 – Zawsze podnosimy poziom na szósty (możemy tutaj zdecydować, że sprzedajemy naszego headliner’a i poszukać nowego roll’ując (odświeżając sklepy)
Runda 3-5 – Możemy podnieść poziom na siódmy jeśli mamy nieprzerwaną serię wygranych, lub przegranych w tym momencie
Runda 4-1 – Tutaj zawsze podnosimy poziom na siódmy jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy. Jeśli mamy potencjał wejść w poziom ósmy w rundzie 4-2, to możemy tutaj oddać jedną walkę. Z reguły tutaj sprzedajemy swojego headliner’a i szukamy nowego (jednego z tych za trzy sztuki złota), ale może się zdarzyć, że nasz stół nadal jest wystarczająco silny żeby dalej wygrywać. Wtedy nic nie zmieniamy i lecimy dalej
Runda 4-2 – Tutaj w poziom ósmy wchodzimy jeśli mamy dobrą sytuację (gierka nam wszystko daje) i szukamy headliner’a za cztery sztuki złota (tylko nie roll’ujmy się na pałę do zera, starajmy się to zrobić z głową
Runda 4-5 – Tutaj już chcielibyśmy mieć poziom ósmy praktycznie zawsze (tak jak wspomniałem, nie dotyczy to kompozycji pod reroll, tylko grania sytuacyjnego)
Runda 5-2 – Jeśli masz turbo mocną grę i wszystko high roll’ujesz (wszystko co dobre „spada Ci z nieba”), to czasami wbijasz tutaj poziom dziewiąty
Runda 5-5/6-1 – Tutaj możesz się pokusić o poziom dziewiąty zakładając, że zestabilizowałeś się odpowiednio na poziomie ósmym, odrobiłeś ekonomię i teraz możesz wejść na poziom dziewiąty mając chociaż dwadzieścia sztuk złota
Najlepsi Headlinerzy
Early game (wczesne fazy gry) – Anka pod Emo, Lillia / Kennen pod superfan, Corki, Country Tahm Kench (jeśli mamy urgota, lub samirę), Heartsteel (Wtedy szukamy dodatkowego na pierwszej karuzeli), Yasuo (jeśli mamy przedmioty pod bruisera na start)
Mid Game (środkowa faza gry) – Senna, Bard, Katarina, Jazz MF, Country Urgot / Samira, Neeko, Ekko, Mordekaiser, Yone, Jakiś Heartsteel
Late Game (późna faza gry) – Jakikolwiek za 4 sztuki złota na poziomie 8, który pasuje do Twoich przedmiotów (Zed, Viego, Karthus, Ahri, Akali, Ezreal, Caitlyn, Twisted Fate, Blitzcrank, Thresh)
Mocny Late Game (końcowa faza gry) (udało nam się pójść na poziom 9) – Ziggs, Jhin, Illaoi, Yorick, Lucian, Qiyana
Decyzje na podstawie przedmiotów
Na początku staramy się oszacować jakie najlepsze przemioty możemy zlepić i jaki headliner z tych, których dostajemy mógłby je odpowiednio wykorzystać. Poniżej znajdziesz sugestie z tym związane.
Te przedmioty warto kleić na początku, aby zapewnić sobie dobre tempo.
AP – przedmioty magiczne
Postaci, które dobrze ich używają
Kompozycje, które możesz z tego zagrać
- Annie reroll (poziom 5)
- Jeśli trafiliśmy headlinerkę „Emo” i dużo Aneczek
- Bierzemy pod uwagę zroll’owanie sklepu do zera na poziomie czwartym (8/10 doświadczenia) żeby dokręcić Ankę na trzy gwiazdki, a potem pchamy poziomy
- Senna reroll (poziom 6)
- Jeśli trafiliśmy headlinerkę „Sennę” i nikt nas nie contestuje (nie podbiera) to możemy to zagrać
- Senna dostaje shojin z superfana, a potem dodajemy kolejnego shojina + nashor / rageblade, lub po prostu zamiast kolejnego shojina jakiś przedmiot pod AP
- Po wbiciu senny na trzy gwiazdki idziemy do góry z poziomem. Kolejnym naszym mocnym bohaterem będzie Akali, którą ubieramy pod przedmioty AD
- Ostatecznie Qiyana może domknąć tę kompozycję
- Disco (poziom 8)
- Gramy na poziomie 8 jeśli mamy Twisted Fate;a, lub Blitzcranka jako headlinera
- Jeśli idzie nam dobrze i trafiliśmy TF’a i blitza wcześnie, to możemy pójść z tego w poziom 9 i grać o pierwsze miejsce
- jeśli nie mamy takiej możliwości, to zostajemy w tej kompozycji i walczymy o top 4
- KDA (poziom 8)
- Gramy jeśli trafiliśmy Ahri / Akali headliner
- jeśli trafiliśmy wcześnie i jesteśmy zdrowi, to możemy pójść w 9 i grać o pierwsze
- jeśli nie mamy takiej możliwości, to zostajemy na poziomie 8, rollujemy do zera i walczymy o top 4
- Wietnam (poziom 9)
- Wszystkie stoły na poziomie 8 powinny dążyć do wietnamu
- Najbardziej chcielibyśmy trafić ziggsa jako headlinera, ale sona, illaoi, yorick, qiyana też są w porządku
- Ziggs to nasz główny carry, a pozostałe przedmioty ap (i guinsoo rageblade) idą na sonę
AD – przedmioty pod obrażenia fizyczne
Postaci, które dobrze ich używają
Kompozycje, które możesz z tego zagrać
- Jazz + Superfan (poziom 7)
- Możemy to force’ować jeśli mamy augment „that’s jazz baby”, lub jeśli trafiliśmy jazz MF na poziomie 7
- Gramy Miss fortune na trzy gwiazdki jeśli nikt nam nie podbiera, jeśli podbierają, to kierujemy się w stronę poziomu 9
- Country (poziom 7)
- Reroll’ujemy Samirę / Urgot’a i zbieramy po drodze Vex, amumu, setta. Im więcej trójek wbijemy, tym lepiej. Chyba najmocniejsza kompozycja pod AD z tych pod trójkowych headliner’ów
- Flex AD (poziom 8)
- Gramy tak z reguły wtedy, kiedy kierujemy się na poziom 9. Używamy wtedy Caitlyn / Ezreala żeby ostatecznie przejść w Jhina / Luciana. Heartsteel Ezreal na poziomie 8 jest podobno bardzo dobry
- Wietnam pod AD (poziom 9)
- Możemy tu dojechać z którejś z powyższych dróg
- Szukamy Jhina / Luciana / Qiyany / Yoricka / Illaoi jako headlinera i budujemy stół pod legendy
Przedmioty dla bruiser’ów
Postaci, które mogą ich dobrze używać
Kompozycje, które możesz z tego zagrać
- Yasuo reroll (poziom 5)
- Nie przepadam za tą kompozycją, ale jeśli potwornie high roll’ujesz yasuo, to śmiało
- po zrobieniu yasuo na trzy gwiazdki pchamy poziom do góry, dodajemy akali i qiyane. To one potem przejmują pałeczkę
- przedmioty pod ap może nosić senna
- Yone reroll (poziom 7)
- Możemy zagrać ze spota w którym jesteśmy w plecy i nikt inny nie robi tej kompozycji, lub jeśli trafimy yone headlinera pod crowd diver za darmo na poziomie 7
- Po wbiciu Yone na trzy gwiazdki, pchamy poziomy, gramy 6 crowd divers i 3 edgelord na poziomie ósmym
- Kompozycję domyka qiyana
- Pentakill
- Ubieramy Akali / Viego / Karthusa w zależności od przedmiotów
- Jeśli mamy łopatkę pod pentakill, to gramy ich 7
- Kompozycję domyka yorick
- Zed (poziom 8)
- Podobny stół do yone reroll – gramy wokół 4 crowd divers i losowych legend
- Możemy to zagrać jeśli trafiliśmy po prostu zeda headlinera pod crowd diver
- Wietnam (poziom 9)
- Gramy legendarki wokół Yorick’a / Qiyany / Viego / Kayna
Silne augmenty jakie możesz wziąć
- Stationary Support – podobno bardzo broken
- Cutting corners – bardzo broken w 2-1, idziesz po szybki 9 i wietnam
- Good for something – augment ekonomiczny. Silny w 2-1, idziesz po wietnam
- That’s jazz baby – bardzo broken. Grasz super fanów + jazz na 7. Możesz grać z tego reroll MF, lub lecieć po wietnam
- Blinged out – jak to masz, to force’ujesz sennę reroll / true damage
- Bigger shot – Grasz z tego MF, a potem przechodzisz w wietnam
- Escort Quest – Jeśli masz to w rundzie 2-1, to możesz łatwiej dotrzeć po wietnam
- Three’s a crowd – rerollujemy z tego Samirę / Urgota (gramy tam 5 postaci za 3 golda)
- Crash test dummies – Bardzo solidny i uniwersalny. Wzmacnia nasz stół.
- Patient study – Lecimy po wietnam
- Phreaky friday – dobre itemy
- Buried treasures – Po prostu bardzo dobre augmenty
- Little buddies – z reguły gramy KDA / Pentakill. Buffujemy tym Ahri i Akali / Karthusa
- Binary Airdrop – Został zbuffoweany. Trzeci przedmiot jest teraz dostosowywany do jednostki
- Inspiring epitath – bardzo mocny combat augment
- Vampirism – bardzo dobre
- Blank slate – W 4-2 podobno broken, szybkie 9 i wietnam
- Cybernetic bulk – bardzo dobre w 3-2, lub 4-2